W dniach 14.11 – 16.11.2018 r. uczniowie klasy 3 a HOT oraz 3 SOT wraz z opiekunami: panią Iwoną Białoń, panią Anną Górz oraz panem Stanisławem Sroką pojechali na trzydniową wycieczkę do Budapesztu.

Stolica Węgier to nowoczesna metropolia z duszą imperium Habsburgów zachwyca malowniczym położeniem i bogactwem zabytków, kusi niezwykłą atmosferą dużego miasta przenikającą się z urokiem i spokojem prowincji. Urzeka widok roztaczający się z Zamkowego Wzgórza na wspaniałe budowle, majestatyczne mosty i rozchodzące się promieniście aleje. Nie bez powodu Budapeszt zwany jest Perłą Dunaju i uważany za jedną z piękniejszych stolic Europy.

Zwiedziliśmy najciekawsze miejsca, przykuwające uwagę turystów z całego świata.
Z Nowego Targu wyjechaliśmy o godzinie 6:30, podróż trwała 6 godzin. Gdy dotarliśmy na miejsce nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Placu Bohaterów, później udaliśmy się do malowniczego parku, a na samym końcu podziwialiśmy aleję handlową, która w dużym stopniu przypominała nasze zakopiańskie Krupówki. W tym dniu mogliśmy również zrobić piękne zdjęcia ze wzgórza oraz zakupić pamiątki. Wieczorem udaliśmy się na nocleg do zarezerwowanego hotelu.

W następny dniu, po śniadaniu udaliśmy się na zwiedzanie miasta, widzieliśmy między innymi parlament. Odbyliśmy również nocny rejs statkiem po Dunaju, podczas którego mogliśmy podziwiać panoramę tego pięknego miasta. Dla wszystkich było to na pewno niezapomniane przeżycie.

W ostatnim dniu naszej wycieczki po wykwaterowaniu z hotelu odwiedziliśmy takie miejscowości jak Esztergom, Wyszehrad oraz Szentendre. Zwiedziliśmy tam muzeum marcepanu, gdzie mogliśmy zakupić słodycze wykonane właśnie z tej masy.

Około godziny 14:00 wyruszyliśmy w podróż powrotną. Do Nowego Targu dotarliśmy ok. godziny 20:00. Ta wycieczka na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.