Dnia 18 września 2023 roku klasa 3 TR wraz z wychowawcą panią profesor Małgorzatą Wiśniowską-Wójciak oraz przewodnikiem i opiekunem wycieczki panią profesor Barbarą Balicką wzięli udział w 2/3 dniowym wyjeździe do Gdańska. Celem tej podróży było poszerzenie historycznej wiedzy o naszym kraju (wcale nie tak odległej), tradycji, kultury, środowiska przyrodniczego, ale również integracja zespołu klasowego i poznanie siebie samego, ale także każdej osoby nawzajem. 

Uczniowie zwiedzili wiele ciekawych, a zarazem ważnych miejsc dla historii naszego kraju, ale także Europy. Co ciekawe, wszyscy aktywnie uczestniczyli w oglądaniu pomników i zabytków – kilka osób przygotowało treściwą informację na te tematy, dzięki czemu pozbyliśmy się monotoniczności i każdy z zainteresowaniem wysłuchał koleżanek i kolegów. 

Pierwszym celem owej wycieczki był Kraków. Punktem wyjściowym był dworzec autobusowy w Nowym Targu. Stąd rozpoczęła się cała przygoda. Po przyjeździe do stolicy małopolski, kolejnym punktem stał się Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II. Po przejściu przez kontrolę bramkową uczniowie mogli odetchnąć i zakupić coś w strefie bezcłowej. Po długim wyczekiwaniu uczestnicy mogli przejść przez ostatnią kontrolę – sprawdzającą dokumenty i bilety – oczywiście musiała wydarzyć się w tym miejscu “przygoda”.  Po paru godzinach, nasi uczniowie mogli wejść na płytę lotniska i wyczekiwać momentu wejścia na pokład. Warto wspomnieć, że dla części klasy był to pierwszy taki rejs. Temu momentowi towarzyszył szereg emocji, od szczęścia i ekscytacji, aż po strach i różnego rodzaju mroczne scenariusze. Co ważne, na lotnisku odbyły się liczne sesje zdjęciowe. 

Na szczęście lot odbył się bez komplikacji i wszyscy dolecieli cali i zdrowi. 

Po przylocie (był to jeszcze 18.09.), z lotniska grupa została przewieziona do jednego z ważniejszych punktów – apartamentów. Po otrzymaniu kluczy, każdy udał się do pokoju, gdzie spędził spokojny późny wieczór i noc. 

Następnego dnia (19.09) rano, wszyscy udali się na zaplanowane śniadanie, przy miłych rozmowach. Po zjedzeniu uczestnicy zwiedzali zabytki miasta wraz z panią przewodnik. Uczniowie po zwiedzaniu zawitali w Muzeum Drugiej Wojny Światowej. Później, otrzymano czas wolny w pokojach, na regeneracyjną drzemkę bądź “wrzucenie czegoś na ząb”.

Następnym ciekawym wydarzeniem był rejs na Westerplatte.  Wszyscy zachwycali się na widok plaży i morza. Po spacerze klasa dotarła do Pomnika Obrońców Wybrzeża. Do miejsca noclegu dostali się autobusem miejskim i krótkim, zdrowotnym spacerkiem. 

Ostatni dzień wycieczki dostarczył, zarówno opiekunom, ale także uczniom wielu przyjemności. Rano, wszyscy udali się na śniadanie. Drugim punktem był Kościół Świętej Brygidy, tutaj również uczennica opowiedziała o historii budowli i bursztynowym ołtarzu – największej realizacji z bursztynu na świecie. Kolejnym punktem był Pomnik Poległych Stoczniowców – bardzo ważny symbol narodowy, o którym opowiedział uczestnik wycieczki, a kolejne było Europejskie Centrum Solidarności. Młodzież otrzymała specjalne słuchawki, dzięki którym mogła spokojnie wysłuchać nie tak dawnej historii. Po zwiedzeniu uczniowie z opiekunami udali się do Sali BHP, a następnie na dworzec PKP w kierunku Sopotu. 

W Sopocie uczniowie otrzymali czas wolny na napełnienie żołądków i czas dla siebie. Uczestnicy przeszli po molo – najdłuższym molo nad Morzem Bałtyckim. Po tej atrakcji część osób udała się na plaże, jedni zostali na molo, a jeszcze inni poszli oglądać architekturę miasta. Po pięknym dniu, wszyscy przemieścili się na stację PKP na lotnisko do Gdańska. Szczęśliwi uczestnicy na lotnisku wyczekiwali na samolot, a po usłyszeniu komunikatu – wszyscy przemieścili się do bramek, a poźniej znaleźli się na powietrznym rejsie. Po wylądowaniu wszyscy udali się do busa i szczęśliwie dotarli do Nowego Targu, a następnie do domów. 

Wycieczka ta przyniosła wiele korzyści, zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.  Każdy miał szansę poznać się bliżej, miał przestrzeń do samorealizacji, a także do poszerzenia swojej wiedzy w różnych dziedzinach. Każdemu podobały się atrakcje, a co ważne każdy uznał wycieczkę za bardzo przydatną, uczącą i urozmaicając czas w szkole, jak i poza nią. Młodzież (i opiekunowie) zachowywali się bardzo kulturalnie i odpowiednio do danego miejsca. Potrafili wyrazić zainteresowanie tematem, jak i wykazali się wiedzą na poszczególne tematy. Klasa bardzo się zintegrowała, ujrzała swoje pozytywne cechy, ale także cechy, które mogą utrudniać relacje międzyludzkie, nad którymi w niedalekiej przyszłości popracuje.