Kryzys klimatyczny, globalne ocieplenie, topnienie lodowców, zrównoważony rozwój, segregacja odpadów, powodzie, tajfuny, trzęsienia ziemi to wyrażenia, które stanowią dziś podstawę naszego słownika – o tych zjawiskach mówimy ciągle i wszędzie. Ale, czy wiemy, jak to jest naprawdę? Które zjawiska możemy jeszcze powstrzymać? Czy działalność człowieka wywarła już na Ziemię tak wielki wpływ, że powinniśmy zacząć wierzyć w filmy science-fiction mówiące, że trzeba będzie szukać innej planety zdatnej do zamieszkania? A może to wszystko jeden wielki fake news?

O tym, w jakim tempie topnieją lodowce, jak gorąco jest w Afryce, czy samochody elektryczne są ekologiczne i czy warto oglądać filmy katastroficzne opowiedzieli wyśmienici znawcy tematu, wykładowcy, nauczyciele akademiccy, przedstawiciele organizacji i inicjatyw działających na rzecz klimatu i ochrony środowiska, podczas EKOtykonu czyli ekologicznego maratonu, który odbył się 22 listopada. Wzięli w  nim udział uczniowie klas I- IV Technikum Ekonomicznego w Nowym Targu. Podczas spotkań nie zabrakło również praktycznych podpowiedzi, jak wdrażać edukację ekologiczną w szkole nie tylko na lekcjach biologii czy geografii ale również języka polskiego czy języka obcego. Wydarzenie zorganizował Uniwersytet Śląski w Katowicach.